AAB Afdeling 81
Din bolig » Kabel-TV og internet

Kabel-TV og internet

Kabel-TV

Afdelingen modtager TV-signal fra YouSee. Alle beboere har ved indflytning grundpakken via antennebidraget der opkræves med huslejen månedligt, medmindre forrige beboer har valgt at afmelde kabel-TV, som beskrevet nedenfor.

Antennebidraget dækker grundpakken, CopyDan og administration til AAB.

Ønsker du flere kanaler kan du kontakte YouSee på tlf. 70704040 eller www.yousee.dk

Tillægspakker og ekstrakanaler tilkøbes efter egen aftale med YouSee.


 

Fejlmelding af kabel-TV

Bemærk, at fejl på kabel-TV skal meldes direkte til Yousee og ikke til afdelingen:
  1. Tjek om der er kendte fejl i afdelingens område ved at indtaste din adresse på https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation
  2. Tjek om tilslutningen af dit eget udstyr og kabler er uden fejl. Ved fejlmeldinger som skyldes dine egne fejl f.eks. løse kabler, vil du selv skulle betale for teknikerbesøget.
  3. Kontakt Yousee på tlf. 70 70 40 40 og oplys dit CPR-nummer. Via dit CPR-nummer kan Yousee finde afdelingens aftale og kontonummer hos Yousee og efterfølgende sende regningen til afdelingen, hvis det bliver relevant.
 

Afmelding af kabel-TV

Det er muligt for hvert enkelt lejemål at opsige abonnementet på kabel-tv fuldstændig. Altså hvis man ikke ønsker at have signal i sit kabel-tv stik, så kan man sige op og spare størstedelen af den månedlige udgift. Bemærk, at hvis du har også har internet hos YouSee, så opsiges internetforbindelsen samtidig - det er ikke muligt kun at opsige kabel-TV-forbindelsen.

Det gør ved man ved at sende mail til afd81@aab.dk. Bemærk, at YouSee vil opkræve et gebyr for at åbne for signalet igen, hvis man ombestemmer sig på ca. 600 kr. (2018-priser).

Hvis du sender inden den 14. i måneden, er du afmeldt senest ved udgangen af den næste måned.
Eksempel: hvis du skriver til afd81@aab.dk den 3. juni, er du i praksis meldt fra kabel-tv senest fra den 1. august.

Alle spørgsmål om tv-pakker, tilvalg af boks mv. skal rettes direkte til YouSee. Bestyrelsen tager sig kun af henvendelser om at blive meldt helt fra kabel-tv – eller til igen. Bemærk at du fortsat vil skulle betale et mindre månedligt "antennebidrag" til vedligehold af selve antenneanlægget i afdelingen, da du fortsat har mulighed for at melde sig til kabel-TV via det og derfor skal bidrage til den løbende vedligehold af fællesinstallationen (beløbet er pr. 2021 5 kr. pr. måned).

 

Internet

Der er i afdelingen installeret bredbåndforbindelse gennem ParkNet. Der findes i alle lejemål DATA-stik i installationsskakten, som befinder sig bag dørene i gangen mellem entre og badeværelse i dit lejemål. Se også beboervejledningen til "Internet og telefoni via fibernet" som du finder under Beboervejledninger.

Internet og telefoni bestilles på https://parknet.dk/, se også informationsmateriale fra ParkNet (link i bunden af denne side).

 

Fejlmelding af internet

Bemærk, at fejlmelding af internet som udgangspunkt skal ske direkte til leverandøren ParkNet via deres kundeservice på https://parknet.dk/kontakt/, ikke til afdelingen:
 

Tjek om der er kendte fejl i afdelingens område under "Driftsinfo" på https://parknet.dk/

Tjek om tilslutningen af dit eget udstyr og kabler er uden fejl. Ved fejlmeldinger som skyldes dine egne fejl f.eks. løse kabler eller en slukket router, vil du selv skulle betale for teknikerbesøget.
Kontakt ParkNet via deres kundeservice på https://parknet.dk/kontakt/. Du bedes desuden melde fejlen parallelt til bestyrelsen (send gerne mails cc til afd81@aab.dk, så melder vi ind til ParkNets vagttelefon, hvis omfanget af nedbrud kræver det (flere lejemål i afdelingen skal være ramt af fejlen).
Information fra ParkNet om tilmelding (udgivet i 2021) (2.0 Mb)
Mødekalender
AAB Afdeling 81 | Nøddebogade 2-4 | 2200 København | afd81@aab.dk